Γείτονες

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, we zitten vandaag bij de buren (οι γείτονες – oi geítones), oftewel het buureiland Kefalonia.

Vanmiddag rond een uur of twee kregen we het dringende verzoek om met de reisleiding contact op te nemen.

Het ziet er naar uit dat het morgenvroeg erg slecht weer wordt, waardoor er een reëel risico is dat de boot tussen Ithaki en Kefalonia niet vaart.

Eigenlijk zouden we morgen de wekker om een uur of 05:00 hebben gezet, omdat we om zes opgehaald zouden worden, maar nu is dat vandaag om 16:30 geworden.
Er is voor ons (en de andere gasten) een overnachting in Vangelis Studios in Sami (op Kefalonia) geregeld.

We waren net van plan om voor de laatste keer de stad in te trekken, maar dat ging dus niet door.

Terwijl Ellen de koffers ging pakken ben ik ‘even’ op en neer gelopen om nog wat water en een lunch te halen en om de laatste plastic flessen weg te gooien in de plastic bak.
Ik heb meteen die van de buurvrouw ook maar meegenomen, net zo handig.

Het ziet er nu nog blauw uit, maar er beginnen steeds meer wolken van achter de bergen deze kant in te trekken.

In de haven zie ik de grootste school visjes die ik hier tot nu toe heb gezien. Misschien zijn die ook alvast op zoek naar een veilige haven?

Bij terugkomst hebben we eerst even geluncht en daarna zijn we op ons gemak de laatste spullen in de koffers gaan pakken.
Tussendoor kregen we nog wel wat updates van de hostess die naarstig op zoek was naar alle vakantiegangers. Ze had nog niet iedereen kunnen bereiken. Spannend…

Wij waren in ieder geval klaar om te vertrekken.

Met een busje werden we naar de haven gebracht om te wachten op de boot.
Inmiddels is de bewolking overal aardig dicht. Ik zie nauwelijks blauwe plekjes meer.

We varen dit keer met een mooie, grote, gele boot van Levantes.
Ook van binnen zag ie er erg leuk uit en het voelde eventjes (de reis duurde maar een half uur) aan als een mini cruise.

Onze buurvrouw trakteerde ons op een lekkere Frappe en voor we het wisten waren we al in Sami gearriveerd.

Vanuit de haven werden we weer met busjes opgehaald om naar Vangelis Studios te reizen.
Compliment naar Ross Holidays voor de organisatie!

Ons appartement-voor-een-nacht ziet er prima uit en we blijken wederom dezelfde buurvrouw te hebben.

We besluiten met zijn drietjes nog naar Sami te lopen om wat ontbijt en / of iets voor de avond te halen.

De wandeling was prima en liep langs prachtige kleine olijfboomgaarden en tuintjes.
Het water loopt je bijna in de mond van deze prachtige sinaasappels.

Onderweg is het wel een beetje aan het druppelen en de temperatuur is wat frisser, maar nog prima te doen (met jas).

De terugweg liepen we deels in het donkerder. Van alle kanten hoor je honden blaffen en het is fijn om te weten dat die allemaal op hun eigen terrein zitten.
Het is dan ook even schrikken als je door een ‘kudde’ katten overvallen wordt (ze staan niet eens allemaal op de foto).

Op het terras doen we met ‘de buuf’ nog een kaasje en een drankje en dan wordt het echt tijd om naar bed te gaan (zodra ik dit stukje af heb).

Morgen om 07:00 gaat de wekker. Niet zo erg als 05:00, maar toch…

We vliegen morgen om 12:00, maar vlak voor en vlak na twaalf ziet het weer er nog niet best uit. Ik hou rekening met vertraging…

Voor de laatste keer -denk ik- vanuit Griekenland: Welterusten! (Καληνυχτα!)